Huh hellettä voisi näin alkuun todeta. Aivan ihanaa kun on hellettä. Ja sattuikin sopivasti nää lämpöset säät just mun koulunloppumisen kohdalle. Näin loman alkajaisiksi olen siivonnut. Ja tossa siivotessa tulikin mieleen muutama myytti miehistä ja naisista.

Myytti nro 1) Miehet luulevat että naiset pitävät siivouksesta- Väärin!

Olen kuullut usemman kuin yhden miehen suusta lausahduksen että "naisethan pitävät siivouksesta". Se ei pidä paikkaansa. Vai kuinka moni nainen voi kirkkain silmin väittää pitävänsä siivouksesta. Kyllä me siivoamme, mutta että pitäisimme siitä- pyh hölyn pölyä. Lähipiirissäni on useita naisia-myös minä itse lukien- jotka vihaavat, kyllä vihaavat, siivousta. Kyllä me silti siivotaan, koska onhan se pakko. Mutta en mä siitä nauti. Onhan toki näitä jolle siivous on niin sanottu pakkomielle, kuten mummolleni, mutta silloin on kyse pakkomielteestä-ei pitämisestä.

Myytti nro 2) Miehet ovat huonoja siivoamaan

Se ei niin pidä paikkaansa. Usein naiset tokaisevat siivoavansa, koska mies on niin huono siivoamaan. Ei pidä paikkaansa. Itse olen lähipiirissä nähnyt monta sellaista miestä jotka ovat erinomaisia siivoamaan. Kyse on vain siitä etteivät he halua siivota.

Nro 3) Miehet eivät siivoa kunnolla

Olen kuullut myös tuon lausahduksen monen naisen suusta. Sekin on väärin. Ainakin minun mies on paljon tarkempi siivoamaan kuin minä itse. Minä käytän enemmän siivoamisessa aikaa järjestelyyn ja siistimiseen ja imuroin suuripiirteisimmin. Mieheni imuroi oikein ajan ja vaivan kanssa joka nurkan läpi, eikä järjestele tai muuta sellaista.

Nro 4) Kaikki naiset ovat hyviä kokkeja

Aika itsestään selvää ettei voi pitää paikkaansa mutta silti monet miehet kuvittelevat että jos on nainen se tarkoittaa että osaa kokata. Noh itse olen ainakin todennut että en kaikkea osaa kokata ja mies opetelkoon itse myös kokkailemaan,etten ole ainoa joka opettelee uusien ruokalajien tekoa.

Noh siivoamista olisi vielä jonkin verran jäljellä ja voisi lähteä viemään tota pikku herraa ulos, kun on niin ihana ilma. Joten tässä kaikki tällä kertaa!

Mukavia kesähelle päiviä kaikille!